Google Ads kampánykezelés
Ajánlatkéréstől a kivitelezésig
Konzultáció
Megbeszéljük vállalkozásod célkitűzéseit, a hirdetési előzményeket, a korábbi kampányok teljesítményét, amennyiben voltak. Amit első körben tudni szeretnék, hogy milyen szolgáltatásokat, termékeket árulsz, kik a vállalkozásod célcsoportjai, mekkora hirdetési keretben gondolkozol, kisebb grafikai munkákban szükséged lesz-e segítségre, vagy van grafikus, akivel együtt dolgozol, webshop esetén hány terméket szeretnél hirdetni, más csatornákon történt-e már értékesítés, ha igen, milyen tapasztalatokkal.
Ajánlatkészítés
Igényeid felmérése után árajánlatot készítek.
Szerződéskötés
Az árajánlat elfogadása után megbízási szerződést kötünk.
Fiók hozzáférések
A Google Ads fiókon kívül a Tag Manager, Analytics, Merchant Center és Search Console fiókokhoz szoktam hozzáférést kérni. A hozzáférés biztosításához részletes útmutatót nyújtok számodra.
Adminisztráció
Alap információk megadása a fiókokban, számlázási adatok, bankkártya beállítása a Google Ads fiókban.
Alapbeállítások
A fiókok összekapcsolása, mérések beállítása, webshop esetén termék feed feltöltése.
Kulcsszókutatás
A kulcsszókutatás rendkívül fontos része a kampánykezelésnek. Lényegében ennek segítségével nézhetjük meg, hogy vásárlóid, ügyfeleid hogyan keresnek a termékedre, szolgáltatásodra, melyek azok a kifejezések, amire ne jelenjünk meg, mert nem relevánsak (kizáró kulcsszavak), valamint információt ad arról, hogy a kereső az értékesítési csatorna melyik szakaszában van éppen. Még csak érdeklődik, vagy vásárolni készül, esetleg már visszatérő.
Stratégia
A stratégiaalkotás főbb elemei:
Üzleti céljaid meghatározása, buyer persona megalkotása, marketing tölcsér kialakítása, vagyis az értékesítési folyamat felvázolása.
Kampánystruktúra felépítése
A tervezési folyamatokat Google Sheets segítségével osztom meg veled, amely online szerkeszthető és akár élesben is nyomon követheted, ahogyan felépítem a struktúrát. A tervezet tartalmazza a különböző kampányokat, az azokra vonatkozó napi költségkeret javaslatot, a hirdetéscsoportokat, és az azokhoz tartozó kulcsszavakat.
Hirdetésszövegek elkészítése
A hirdetési szöveghez támpontokat, javaslatokat kérek, mi az amit mindenképp kommunikálni szeretnél a termékről, szolgáltatásról, hiszen vevőid igényeit te ismered a legjobban. A kapott információk alapján elkészítem a Google Ads szövegeket a karakterkorlátokat figyelembe véve, majd megosztom veled Google Sheetsen keresztül jóváhagyásra.
Képi anyagok
Amennyiben Performance Max, vagy Display kampány lenne megfelelő vállalkozásod céljainak megvalósításához, képes hirdetésekre is szükség lesz. Ezeknek speciális paraméterei vannak, amelyeket átküldök és továbbíthatod a grafikusnak, illetve én is tudok segíteni ezeknek a képeknek az elkészítésében.
Hirdetések jóváhagyása
A hirdetési fiókban felépítem a kampányokat, felviszem a hirdetésszövegeket, feltöltöm a képi anyagokat. Ezt követően a Google Ads ellenőriz minden elemet, hogy azok megfelelnek-e a hirdetési szabályzatnak.
Optimalizálás
Az egyes elemek finomhangolása az eredményesség érdekében.
Például:
- melyik hirdetésre kattintottak a legtöbbször
- melyik hirdetés eredményezte a legtöbb konverziót
- melyik hirdetés rendelkezik a legjobb konverziós aránnyal
- melyik hirdetés ér el konverziókat a legalacsonyabb költség mellett
Riportolás
A hirdetések teljesítéséről havi elemzést készítek, laikus számára is érthető magyarázatokkal.
Gyakori Kérdések
Mennyibe kerül a szolgáltatás díja?
A díjazás egyedi és több tényezőtől függ, hiszen teljesen más az egy kulcsszó tematika köré épülő szolgáltatás Google Ads menedzsmentje, mint egy több ezer termékes webáruháznak. A kiinduló ár 45.000 Ft/hónap.
Mekkora tapasztalatod van Google Ads hirdetésekkel?
10 éves tapasztalatom van Google Ads hirdetéskezeléssel. Ebből 5 éves ügynökségi múlt van mögöttem, 2019 óta pedig vállalkozóként tevékenykedem.
Milyen témákban hirdettél már?
2014 óta ezekben a témákban hirdettem már: szépségápolás, fogászat, konyhai eszközök, kertészet, lakberendezés, vendéglátás, rendezvényszervezés, munkaerő toborzás, nyelviskola, szabadulójáték, ingatlan, ruházat, ajándéktárgyak, elektronikai cikkek, életmód.
Az első kapcsolatfelvételtől számítva mennyi időn belül kezd el futni a hirdetés?
Performance max kampányok rövid időn belül el tudnak indulni, akár 1 hét leforgása alatt, ha minden hozzáférést, szükséges anyagot megkapok hozzá. Itt figyelembe kell venni, hogy a Merchant Centeren belül a termékek ellenőrzése és jóváhagyása akár 3 napig is eltarthat. Keresési vagy Display kampányok esetében attól függ, hogy hány szolgáltatást, terméket szeretnél hirdetni, mennyire összetett a stratégia. A kulcsszókutatás, a hirdetésszövegek elkészítése, szükség esetén a képi anyagokkal kiegészítve, valamint a kampányok felépítése hosszabb folyamat, de annál fontosabb, hogy minél alaposabban és körültekintően legyenek elkészítve, hiszen ezek jelentik majd a kiindulási alapot az optimalizáláshoz.
Milyen határidővel teljesíted a feladatokat?
Ügyfeleim a gyorsaságomat szokták legnagyobb pozitívumként kiemelni. A 10 éves szakmai múltam során sok problémakörrel találkoztam már, amire a legtöbb esetben van megoldásom. Jó rendszerező vagyok, a különböző részfolyamatokra bevált metódusaim vannak, amik megkönnyítik és ezáltal gyorsítják is a munkámat. Az e-mailekre még aznap reagálni szoktam, a feladat kivitelezése annak komplexitásától függ. Kapott anyagokból egy hirdetés elindítása még aznap megvalósul.
Más marketing szolgáltatásokat is vállalsz?
Igen, Facebook/ Instagram hirdetéskezelést, hírlevél kampányok kivitelezését, SEO alapú szövegírást is vállalok. Otthonosan mozgok az olyan social platformok hirdetéskezelésében is, mint például a LinkedIn, TikTok, Pinterest.
Smart Targeting
Teljes körű online marketing kivitelezés, melynek részét képezik Google Ads, Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, Pinterest hirdetések, hírlevél kampányok, SEO alapú szövegírás, valamint marketing stratégiai tanácsadás.
Adatvédelem
Kapcsolat
Tel: +36 70 565 4526
E-mail: hello@smarttargeting.hu
Copyright © 2024 | Smart Targeting