fbpx

„Google a barátom”, „rágugliztam”, „Dr Google”

Csak néhány olyan kifejezés, ami szemlélteti, hogy sokunk számára az azonnali információ szükséglet kielégítésének egyetlen alternatívája a Google. A keresési piac több mint 90%-át uralja. Lehetséges, hogy ez hamarosan megváltozik?

Már korábban is felröppentek olyan hírek, hogy az Apple kereső riválist fejleszt, de a közelmúltban ismét előtérbe került ez az információ. Ha igaz a hír, akkor a Google jelentős bevétel kiesésre számíthat, hiszen az Apple keresőjét az tenné vonzóvá, hogy kimagasló adatvédelmet biztosítana a felhasználók számára, valamint nem bukkannának lépten nyomon érdeklődésüket és kereséseiket célzó hirdetésekbe (kivétel persze, ha azok az Apple saját termékeivel kapcsolatosak. 🙂 ) Ebből az elképzelésből a Google egyértelműen kiszorulna, elveszítve ezzel monopolhelyzetét.

A szkeptikusok a hír igazságát azzal vonják kétségbe, hogy a Google gigászi összegeket fizet azért, hogy az Apple termékeken az ő keresőjük legyen az alapértelmezett, ezért is nem állna az Apple érdekében felborítani ezt a konstrukciót.

​Másrészt, egy ​hasonló kereső létrehozása rendkívül komplex feladat, amellett, hogy egy hatalmas adatbázist kell építeni a különböző tartalmakból, – amit a Google több mint 20 éve folyamatosan ​frissít – ​szükség van egy ​rendkívül kifinomult algoritmus létrehozására is. A Google keresőmotorjának pontos működését jelenleg is homály fedi. Természetesen számos tényezője ismert, azonban nincs meg a teljes tudásunk minden olyan összetevőről, amelyek befolyásolják a keresési találatok rangsorolását.

Ezek azok a tényezők, melyek miatt leginkább megkérdőjelezhető a hír valódisága, a gyanút azonban tovább erősíti, hogy az Apple néhány éve leszerződtette John Giannandrea szoftvermérnököt, aki a Google kutatási és mesterséges intelligenciáért felelős részlegének vezetője volt.

.